Vásárlási feltételek
Az aktuálisan érvényes vásárlási feltételeket itt találja. Annak érdekében, hogy Ön könnyebben tájékozódhasson a terjedelmesre nyúlt vásárlási feltételeink sorai között, kiválasztottunk néhány fontosabb pontot, amelyek megkönnyítik Ön számára az eshopunkban való vásárlást, így készítettük el az egyszerűsített vásárlási feltételeket. Ajánljuk, hogy olvassa el, nem szokványos jogi megfogalmazásban, de teljesen lényeges információkat talál itt.
EGYSZERŰSÍTETT VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK
Vásárlás és fizetés
Kötelező érvényű megrendelésnek a megrendelésnek a honlap felületén történt megvalósítását tekintjük (1.cikkely). Az áru kiszállításához előbb ki kell választania, milyen módon fogja kifizetni a megrendelést, ezt megteheti bankszámlára való átutalással, utánvétellel vagy egyéb módon, amelyet a Kromium lehetővé tesz (MasterCard vagy VISA bankkártyákkal, vagy készpénzben személyes átvétel esetén) (4.cikkely).
Amennyiben a banki átutalásos fizetési módot választja, a megrendelését azután szállítjuk ki Önnek, hogy a pénz megérkezett a számlánkra. Kérjük, ügyeljen a variábilis kódszám (az átutalás egyedi azonosítója) megadására, hogy fizetését hozzá tudjuk kapcsolni megrendeléséhez.
Az árut banki átutalás formájában euróban is kifizetheti a Fio banknál levő számlánkra (a bank kódja 8330, illetve BIC/SWIFT FIOZSKBAXXX). Továbbá, bankkártyával interneten keresztül is tud fizetni (ez esetben az ügyfél nem fizet illetékeket).
A bankszámlaszámokat az elérhetőségek menüben találja.
Számlázás
Az áruval együtt a számlát is (adózási okirat) megkapja az áru teljes árára. Társaságunk ÁFA -fizető. (4. cikkely).
Az áru visszaküldésének lehetősége
Amennyiben Ön fogyasztó és bármilyen oknál fogva nincs megelégedve az áruval, azt az átvételtől számított 15 napon belül visszaküldheti nekünk. Személyesen is elhozhatja az üzletünk alábbi címére Rímská 20, 12000 Praha 2, Cseh Köztársaság vagy elküldheti postán (5. cikkely).
Ha árut küld vissza, kérjük, töltse ki hozzá a visszaküldési lapot. Ennek köszönhetően gyorsan visszakapja a pénzét. Ezen kérjük adja meg a bankszámlaszámát, és örülni fogunk, ha megadja az okot is, miért küldi vissza az árut. Természetesen, az árut e nélkül is visszaküldheti, de általa megkönnyíti számunkra a folyamatot és saját maga számára meggyorsítja a pénze visszaküldését lebonyolítását is.
Szállítás, az áru elküldése
Az árut, amely raktáron van, rendszerint még a Kronium e-shopban leadott rendelése napján, vagy a következő munakanapon átadjuk a kiszállító cégnek. Ez után általában két munkanap a szállítás ideje.
Amennyiben a küldemény csomagolása szétszakadna vagy más módon sérülne, figyelmeztesse erre a posta vagy a futárszolgálat alkalmazottját és kérje meg, hogy ezt a tényt jegyezzék fel, hogy lehetsége legyen reklamálni az áru esetleges elvesztését vagy károsodását (6.cikkely).
Külön kérésre más szállító szolgáltatót is igénybe vehet, ekkor a szállítási költségek a vásárlót terhelik (6.cikkely).
Reklamáció és szavatosság
A gyártó minden árura kétéves garanciát vállal, ezenfelül a kiválasztott termékek esetében további három év szervizelési szavatosságot. Abban az esetben, amennyiben az áruval valamilyen problémája van, ajánljuk, hogy először emailben forduljon hozzánk a lampak@kronium.hu címen, sok esetben a problémát egy tanáccsal is sikerül megoldani. Az alapvető kétéves szavatosság keretén belül a fogyasztók szavatosság alatt álló javításait 30 napon belül, a vállalkozókét 60 napon belül rendezzük, az esetleges utólagos hároméves szavatosság keretében minden ügyfél számára 60 napon belül kerül erre sor. A terméket elég elküldeni a vásárlást igazoló okirattal, valamint a hibásodás leírásával együtt a cseh fiókunk alábbi címére: Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság. Az árut a javítás elvégése után visszaküldjük Önnek (7. cikkely).
Előzetesen figyelmeztetjük, hogy látható mechanikus károsodással rendelkező árut, mint pl. eltört üveggel vagy károsodott felülettel, nem javítunk meg garancia keretén belül. A grancia csak és kizárólag a termék anyagának vagy működésének a gyártó által előidézett hibásodásaira vonatkozik, nem pedig a terméknek a használat során bekövetkezett szokványos elhasználódására.
A lámpák teste és üvege minőségi anyagból készült, azonban megkarcolódhat vagy károsodhat. Erre a szokványos elhasználódásra a garancia nem vonatkozik. A lámpa fejének vagy más plombázott részének felnyitása szervizelésen kívül a garancia elvesztését vonja maga után.
A fogyasztót némely garanciális javításnál külön üzenetben figyelmeztetjük arra, hogy bizonyos garanciális javításokat csak közvetlen a gyártónál lehet elvégezni, ezért ez a külföldre való szállítás miatt meghosszabbíthatja azt az időt, amíg a lámpa ismét használható lesz. Szükség esetén ezért, kérjük, érdeklődjön pótvilágítótest kölcsönzésének lehetőségéről.
Garancia lejárata utáni javítás
Előzetes egyeztetés után biztosítjuk a Fenix márka lámpáinak javítását a garancia lejárata után is.
Személyes adatok védelme
Nem teszünk Önnel semmi olyat, amit nem szeretnénk, ha valaki velünk tenne. Ezért kidolgoztuk a Személyes adatok védelmének alapelveit, pontosan a 2016/697 sz. (EU) rendelkezés feltételei alapján. (GDPR).
VÁSÁRLÁSI FELTÉLEK
ARIGA s.r.o.
kereskedelmi társaság
Holečkova 2282/76, Praha 5, 150 00, Cseh Köztársaság székhellyel
statisztikai számjel (ezen belül a statisztikai azonosító szám): 25130293
a társaság a Prágai Járási Bíróság Kereskedelmi regiszterének C tagozata 52213 betétlapján van bejegyezve az árunak a www.kronium.hu internetes oldalon megtalálható online üzletben online forgalmazására
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1.A Holečkova 2282/76, Praha 5, 150 00, Cseh Köztársaság székhelyű, 25130293 statisztikai számjellel (ezen belül statisztikai azonosító számmal) rendelkező, a Prágai Járási Bíróság Kereskedelmi regisztere C tagozatának 52213 betétlapján bejegyzett ARIGA s.r.o. kereskedelmi társaság (a továbbiakban csak „eladó“) ezen üzleti feltételei (a továbbiakban csak "vásárlási feltételek") a Polgári Törvénykönyv 89/2012 sz. törvénye 1. bekezd. 1751.§ szerint, a későbbi rendelkezések (a továbbiakban csak „vásárlási feltételek“) alapján rendezik a szerződő felek kölcsönös jogait és kötelességeit, amelyek az „adásvételi szerződéssel“ (a továbbiakban csak „adásvételi szerződés“) kapcsolatban vagy az alapján jöttek létre az eladó és más fizikai személy (a továbbiakban csak „fogyasztó“) között, a lejjebb definiált vállalkozóval (a továbbiakban szintén „vásárló“) együtt az eladó internetes üzlete közvetítésével. Az internetes üzletet az eladó a www.kronium.hu internetes címen üzemelteti (a továbbiakban csak „az üzlet internetes felülete“).
1.2 Az üzleti feltételek azokra az esetekre is vonatkoznak, amikor az a személy, aki árut szeretne vásárolni az eladótól, jogi vagy fizikai személy, aki az áru megrendelésekor saját vállalkozói tevékenysége vagy saját önálló munkavégzésének keretén belül végzi a megrendelést. (a továbbiakban csak „vállalkozó, a fentiekben meghatározott fogyasztóval együtt fogyasztó).
1.3 A vásárlási feltételektől eltérő rendelkezéseket a vásárlási szerződésbe lehet belefoglalni. A szerződésbe foglalt megegyezett eltérések elsőbbséget élveznek a vásárlási feltételek rendelkezéseihez képest.
1.4 A vásárlási feltételek rendelkezései elválaszthatatlan részei az adásvételi szerződésnek. Az adásvételi szerződés és a vásárlási feltételek szlovák nyelven íródtak. Az adásvételi szerződést szlovák nyelven lehet megkötni.
1.4 A vásárlási feltételek rendelkezései elválaszthatatlan részei az adásvételi szerződésnek. Az adásvételi szerződés és a vásárlási feltételek magyar nyelven íródtak. Az adásvételi szerződést magyar nyelven lehet megkötni.
1.5 A vásárlási feltételeket az eladó változtathatja meg, vagy egészítheti ki. Ez a rendelkezés nem érinti azokat a jogokat és kötelességeket, amelyek a korábbi vásárlási feltételek hatályának lejárta után keletkeztek.
2. FELHASZNÁLÓI FIÓK
2.1 A honlapon történt vásárlói regisztrációja alapján a vásárló beléphet a saját felhasználói felületére. A vásárló a saját felhasználói felületéről végezheti el az áru megrendelését (a továbbiakban csak „felhasználói fiók“). Abban az esetben, ha azt a honlap felülete lehetővé teszi, a vásárló az áru megrendelését regisztráció nélkül egyenes a honlap felületéről is elvégezheti.
2.2 A honlapon való regisztráció alkalmával és az áru megrendelésekor a vásárló köteles helyesen és a valóságnak megfelően megadni valamennyi adatot. A felhasználói fiókban megadott adatokat bármiféle változás esetén a vásárló köteles aktualizálni. Az eladó a vásárló által a felhasználói fiókban, valamint az áru megrendelése során megadott adatokat tekinti valósnak.
2.3 A felhasználói fiókba való bejelentkezést a felhasználói név és jelszó biztosítja. A vásárlót a felhasználói fiókjába való belépéshez szükséges információkat illetően titoktartás kötelezi.
2.4 A vásárló nem jogosult harmadik személynek lehetővé tenni saját felhasználói fiókjának a használatát.
2.5 Az eladó megszüntetheti a felhasználói fiókot, főleg abban az esetben, amikor azt a vásárló már hosszabb ideje nem használta, vagy abban az esetben, ha a vásárló az adásvételi szerződésből folyó kötelességeit megszegi (a vásárlási feltételeket is beleértve).
2.6 A vásárló tudomásul veszi, hogy felhasználói fiókja nem magától értetődően kell, hogy folytonosan hozzáférhető legyen, tekintettel főként az eladó berendezéseit illető szükséges harver és szoftver karbantartásokra, illetve harmadik személy berendzéseiben eszközölt szükséges harver és szoftver karbantartások miatt.
3. ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
3.1 Az árunak a honlap felületén elhelyezett valamennyi prezentációja informatív jellegű, az eladónak nem kötelessége adásvételi szerződést kötni a terméket illetően. A Polgári Törvénykönyv 2. bekezdése 1732 §-ának rendelkezése nem alkalmazható.
3.2 Az üzlet honlapjának felülete információkat közöl a termékről, beleértve az egyes termékek árát is. A termékek ára a hozzáadott-érték adót és valamennyi ezzel összefüggő díjat is tartalmazza. A termékek árai egészen addig maradnak érvényben, ameddig az üzlet honlapjának felületén megtalálhatók. Ez a rendelkezés nem korlátozza az eladónak az a lehetőségét, hogy individuálisan megegyezett feltételek alapján is köthessen szerződést.
3.3 Az üzlet honlapjának felülete az áru csomagolásának és szállításának költségeivel kapcsolatos információkat is közli, akárcsak a vételár kifizetésének választott módjával kapcsolatos kiadásokat.
3.4 Az áru megrendeléséhez a vásárló kitölti az üzlet honlapjának felületén található megrendelési űrlapot. A megrendelési űrlap információkat tartalmaz főként a:
- megrendelt áruról (a vásárló a megrendelt árut az üzlet honlapja felületén „beteszi“ az elektronikus bevásárlókosárba)
- a termék árának kifizetési módjáról, a megrendelt áru választott kézbesítési módjáról és
- a termék kézbesítésével kapcsolatos költségekről, valamint a termék vételárának megfizetésével kapcsolatos költségekről (a továbbiakban csak mint „megrendelés“).
3.5 Mielőtt megrendelését elküldi az eladónak, a vásárlónak lehetőséget biztosítunk ellenőrizni és megváltoztatni a megrendelésében megadott adatokat a vásárló azon lehetőségére való tekintettel is, hogy észrevegye és kijavítsa a megrendelés során hibásan megadott adatokat. A megrendelést a vásárló a „Megrendelés befejezése“ gombra való kattintással küldi el az eladónak. Az eladó a megrendelésben megadott adatokat tekinti valósnak. A megrendelés leadása után az eladó elektronikus posta útján haladéktalanul visszaigazolja a vásárlónak megrendelése beérkezését arra az elektronikus postacímre, amelyet a vásárló a felhasználói fiókjában megadott (a továbbiakban csak „a vásárló elektronikus címe“).
3.6 Az eladó mindig jogosult a megrendelés jellegétől függően (az áru mennyisége, a vásárlási összeg nagysága, a szállítás feltételezett költségei) megkérni a vásárlót, hogy ismételten igazolja vissza megrendelését (például írásban vagy telefonon).
3.7 Az eladó és a vásárló közötti szerződéses viszony a megrendelés elfogadásának kézbesítésétől (akceptációjától) számítva áll fenn, amelyet az eladó a vásárló számára elektronikus úton küld el a vevő elektronikus postacímére.
3.8 A vásárló tudomásul veszi, hogy az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni, főként olyan személyekkel, akik korábban megszegték az adásvételi szerződést (beleértve a vásárlási feltételeket).
3.9 A vásárló egyetért a távkommunikációs eszközök használatával az adásvételi szerződés megkötése kapcsán. A vásárlónak az adásvételi szerződés megkötése kapcsán a távkommunikációs eszközök használatából kifolyó költségeit (az internethez való kapcsolódás költségei, telefonhívások költségei) a vásárló maga fedezi, miközben ezek a kiadások nem különböznek az alapdíjszabástól.
4. A TERMÉK ÁRA ÉS A FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1 A termék árát és a szállításával kapcsolatos esetleges költségeket az adásvételi szerződés alapján a vásárló az eladónak a következő módon fizetheti ki:
- készpénzes fizetés utánvétellel azon a helyszínen, amelyet a vásárló a megrendelésben megjelölt;
- készpénz nélküli fizetés az eladó számlájára való átutalással IBAN: HU08 1160 0006 0000 0000 9542 2662, SWIFT/BIC code: GIBAHUHB (Magyarországon forintban történő fizetés esetére), IBAN: SK78 8330 0000 0000 0080 0200, BIC / SWIFT FIOZSKBAXXX (Szlovákiában EURóban történő fizetés esetére) és 100300/2010 (Csehországban történő Kč-ben való fizetés esetére) az ARIGA s.r.o. nevére (a továbbiakban csak "az eladó számlája");
- készpénz nélküli MasterCard, Maestro, VISA a VISA Electron kártyás fizetés
- készpénzzel való fizetés az eladó üzemében a Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság címen
4.2 A vételárral együtt a vásárlónak az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket, valamint a választott fizetési móddal kapcsolatos költségeket is meg kell térítenie az egyezség szerinti összegben. Amennyiben nincs kimondottan másképp feltüntetve, a vételár alatt értjük továbbá az áru kézbesítésével kapcsolatos költségeket, valamint a választott fizetési móddal kapcsolatos költségeket is.
4.3 Készpénzben való fizetés esetén, vagy utánvétellel való fizetéskor a vételár az áru átvételekor fizetendő. Nem készpénzes fizetés esetén a vételár a szerződés megkötésétől számított 7 napon belül kifizetendő.
4.4 Nem készpénzes fizetés esetén a vásárló köteles a vételárat a fizetés variábilis kódszámának feltüntetésével együtt fizetni. Nem készpénzes fizetés esetén a vásárló fizetési szándéka abban a pillanatban teljesül, amikor az adott összeg az eladó számlájára megérkezik. Nem készpénzes fizetés esetén az árut csak a teljes összeg beérkezése után küldjük el a vásárlónak.
4.5 Az eladó jogosult, különösen abban az esetben, ha a vásárló részéről nem érkezik meg a megrendelés utólagos megerősítése (3.6. cikkely), kérni a vásárlótól a teljes összeg kifizetését még az árunak a vásárlóhoz való kiszállítása előtt. A Polgári Törvénykönyv § 2119 1. bekezdése nem alkalmazható.
4.6 Az eladónak a vásárló irányában a termék árából eszközölt esetleges árengedményeit nem lehetséges kölcsönösen kombinálni.
4.7 Az eladó az adásvételi szerződés alapján létrejött kifizetések alapján adóbizonylatot – számlát állít ki. Az eladó hozzáadott-értékadó fizetője.
4.8 Az árbevételről szóló törvény értelmében az eladó köteles bizonylatot kiállítani a vásárló számára. Egyúttal köteles a befolyó összeget az adókezelőnél online beiktatni; technikai kiesés esetén legkésőbb 48 órán belül.
5. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ VISSZALÉPÉS
5.1 A vásárló tudomásul veszi, hogy a Polgári Törvénykönyv 1837§ rendelkezése értelmében az adásvételi szerződéstől nem lehet visszalépni többek között az áru kiszállítását illetően, amely a vásárló kívánsága szerint, vagy az ő személyét illetően volt módosítva, az adásvételi szerződéstől gyorsan romlandó áru kiszállítását illetően, vagy olyan áru esetén, amely a kézbesítést követően visszavonhatatlanul más áruval keveredett, az adásvételi szerződéstől zárt csomagolásban kézbesített árut illetően, amelyet a vásárló kivett a csomagolásából,és higiéniai okok miatt nem lehet visszaküldeni, valamint az adásvételi szerződéstől hang- vagy képanyag hordozó vagy számítógépes program szállítása esetében, amennyiben annak megsérült az eredeti csomagolása.
5.2 Amennyiben nem az 5.1 cikkelyben feltüntetett esetről, vagy más olyan esetről van szó, amikor az adásvételi szerződéstől nem lehet elállni, a fogyasztónak a Polgári Törvénykönyv 1829 § 1. bekezdése rendelkezése értelmében jogában áll az adásvételi szerződéstől elállni az áru átvételétől számított tizenöt (15) napon belül, míg abban az esetben, ha az adásvételi szerződés többféle árura, vagy több rész kiszállítására vonatkozik, ez a határidő az utolsó áru átvételétől számítódik. Az adásvételi szerződéstől való elállás tényét az előző mondatban megadott határidőn belül kell elküldeni az eladó részére. Az adásvételi szerződéstől való elállás céljából a fogyasztónak az eladó által közzétett űrlapot kell felhasználnia, amely a vásárlói feltételek mellékletét képezi. Az adásvételi szerződéstől való elállás tényét a fogyasztó egyebek között az eladó üzemének címére vagy annak elektronikus postacímére lampak@kronium.hu is elküldheti.
5.3 A szerződéstől a vásárlási feltételek 5.2 cikkelyének értelmében történő elállás esetén az adásvételi szerződés a kezdetektől megszűnik. Az árut a szerződéstől való elállástól számított tizennégy (14) napon belül vissza kell küldeni az eladónak. Az árut az eladónak (nem utánvétellel) hiánytalanul kell visszaküldeni, legjobb az eredeti csomagolásában, nem mutathat kopásra vagy károsodásra utaló jeleket. Amennyiben a fogyasztó az adásvételi szerződéstől eláll, őt terhelik az áru visszajuttatásával kapcsolatos kiadások, még abban az esetben is, amennyiben az árut jellegéből kifolyólag nem lehet postán küldeni.
5.4 A szerződéstől a vásárlási feltételek 5.2 cikkelyének értelmében történő elállás esetén az eladó a vásárlótól kapott pénzt az adásvételi szerződéstől való elállás napjától számított tizennégy (14) napon belül visszaaszolgáltatja ugyanazon a módon, ahogy azt a vásárlótól kapta. Az eladó úgyszintén jogosult visszaadni a vásárló által teljesített fizetést már akkor, amikor a terméket a fogyasztó visszaszolgáltatta, vagy más módon, amennyiben azzal a fogyasztó egyetért és ebből a fogyasztónak nem származnak további költségei. Ha a fogyasztó az adásvételi szerződéstől eláll, az eladó nem köteles a kapott pénzt azelőtt visszaadni, mielőtt a vásárló visszaszolgáltatja az árut, vagy igazolná, hogy az árut az eladónak visszaküldte.
5.5 Az árun keletkezett kár megtérítésének igényét az eladó jogosult egyoldalúan felszámítani a vásárlónak a vételár visszaadásával kapcsolatos igényével szemben.
5.6 Azokban az esetekben, amikor a fogyasztónak a Polgári Törvénykönyv 1829 § 1. bekezdése rendelkezése értelmében jogában áll az adásvételi szerződéstől elállni, az eladó szintén jogosult bármikor elállni az adásvételi szerződéstől egészen addig, amíg a fogyasztó át nem veszi az árut. Ebben az esetben az eladó haladéktalanul visszaszolgáltatja a vételárat a fogyasztónak készpénzes fizetés nélkül a fogyasztó számlájára.
6. SZÁLLÍTÁS ÉS AZ ÁRU KÉZBESÍTÉSE
6.1 Az áru kézbesítésének módját az eladó határozza meg, amennyiben az adásvételi szerződésben nem szerepel másképp. Abban az esetben, ha a szállítás módját illetően a vásárló kérésének megfelelően történt megegyezés, a vásárló vállalja a kockázatot és az esetleges utólagos költségeket a szállítás ezen módjával kapcsolatosan.
6.2 Amennyiben az eladó az adásvételi szerződés értelmében köteles az árut a vásárló által a megrendelésben megjelölt helyre juttatni, a vásárló köteles az árut a kézbesítés alkalmával átvenni.
6.3 Abban az esetben, ha a vásárló részéről fennálló okok miatt az árut szükséges ismételten kézbesíteni, vagy más módon kézbesíteni, mint ahogyan az a megrendelésben szerepelt, a vásárló köteles megtéríteni az ismételt kézbesítéssel, illetve a kézbesítés más módjával kapcsolatos költségeket.
6.4 Az árunak a szállítótól való átvételekor a vásárló köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén erről haladéktalanul értesítenie az eladót. A csomagolás sérülésének megállapításakor, amely arra utalna, hogy a küldeményt jogtalanul felbontották, a vásárlónak nem muszáj a szállítótól átvennie a küldeményt. A kísérőlevél aláírásával a vásárló megerősíti, hogy az áru szállítása megfelelt az általános követelményeknek és későbbi reklamáció az áru csomagolását és egyéb tartozékait illetően már nem vehető figyelembe.
7. A HIÁNYOS TELJESÍTÉSBŐL SZÁRMAZÓ JOGOK
7.1 A szerződő felek jogait és kötelességeit hiányos teljesítés esetén az erre vonatkozó általánosan kötelező érvényű előírások szabályozzák (főként az 1917-1924- ig, a 2099-2117- ig terjedő §-ok rendeletei, és a fogyasztóval szemben továbbá a Polgári Törvénykönvy 2161-2174 - ig terjedő § és a Törvénytár 634/1992 sz. törvénye, valamint ezeknek a rendeleteknek a későbbiekben történt módosításai. Ezek a rendeletek szabályozzák a minőségre vonatkozó kétéves szavatosságban foglaltak terjedelmét, amelyet a gyártó (s közvetett módon az eladó is) kínál a vásárlónak az összes árura vonatkozóan, és amely időszak az áru átadásától és a vevő általi átvétel napjától számítódik, illetve attól kezdve, amikor az eladó által elküldött áru megérkezik a megadott helyszínre.
7.2 Az eladó felel a vásárlónak azért, hogy az áru az átvételkor nincs meghibásodva. Főként az eladó felel a vásárlónak azért, hogy abban az időben, amikor a vásárló átvette az árut:
- az árunak olyan tulajdonságai vannak, amelyekben a felek megállapodtak, valamint megállapodás hiányában olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amlyeket az eladó vagy a gyártó leírt, s amelyekre a vásárló számított az áru jellegéből kifolyólag, valamint az általuk folytatott reklámozás által,
- az áru alkalmas arra a célra, amelyet az eladó annak használatát illetően megjelölt, vagy amelyre az azonos fajtájú áruk rendesen használva vannak,
- az áru minőségében vagy kivitelezésében megfelelel a megállapodott mintának vagy előképnek, amennyiben a minőség vagy a kivitelezés egy előre megegyezett minta vagy előkép alapján történt,
- áru mennyiségben, mértékben vagy tömegben a megállapodásban foglaltakkal megegyezik
- az áru megfelel a jogi előírások követelményeinek.
7.3 A vásárlási feltételek 7.2 cikkelyében feltüntetett feltételek nem alkalmazhatóak a hiba miatt alacsonyabb áron eladott terméknél, amelynek okán az alacsonyabb árban megállapodtak, a terméknek a rendes használatából következett elhasználódásából, használt terméknél a használat mértékének megfelelő hiba vagy elhasználtság okán, amely az árunak a vásárló általi átvételekor már jelen volt, vagy, ha ez az áru jellegéből következhet.
7.4 Amennyiben a termék meghibásodása az átvételtől számított hat hónapon belül jelentkezik, az annak tudható be, hogy az áru már az átvételkor hibás volt.
7.5 A hiányos teljesítésből származó jogait a vásárló az eladónál az eladó üzletének címén tudja alkalmazni, ott, ahol a reklamációt az árusított termékek választékának megfelően fogadni tudják, esetenként a vállalkozásának székhelyén vagy helyszínén, illetve elektronikus posta újtán a reklamaciok@kronium.hu címen. A reklamáció érvényessége pillanatának az számít, amikor az eladó megkapta a vásárlótól a reklamált árut és a kívánt szükséges együttműködést, főleg, hogy lehetővé tette az eladónak a reklamált áru megvizsgálását.
7.6 A vásárló köteles a vásárlás tényét igazolni (például a vásárlásról szóló bizonylattal vagy sorozatszámmal, amellyel az árut az eladás során ellátták, s amely megegyezik az eladó elektronikus rendszerében szereplő bejegyzéssel. A szállítás idején az áru megfelelően kell legyen csomagolva, hogy ne sérülhessen, tisztának és komplettnek kell lennie.
7.7 Az eladó a vásárlónak a reklamációról hozott döntés után a 7.8 cikkely alapján az alábbikban tárgyalt, emailben történő írásos igazolást ad arról, hogy a vásárló mikor ejtette meg a reklamációt, mi a reklamáció tárgya és a fogyasztó a reklamációnak milyen módját kérvényezte. Továbbá, az eladó a fogyasztónak igazolást ad a reklamáció időpontjáról és módjáról, beleértve az esetleges javításokról szóló igazolást, annak időtartamát, esetleg a reklamáció elutasításának írásban történő indoklását.
7.8 Az eladó vagy az általa megbízott dolgozó a reklamációról azonnal döntést hoz, összetett esetekben három munkanapon belül. Ebbe a határidőbe nem számítódik bele a termék fajtájának megfelelően az a kellő idő, amely a hibásodás szakmailag véleményezéséhez szükséges. A fogyasztó reklamációját a hibásodás megszüntetését is beleértve felesleges halogatás nélkül a reklamáció igénybe vételétől számított 30 napon belül el kell intézni, amennyiben az eladó a fogyasztóval nem egyezik meg hosszabb időben. Amennyiben a vásárló vállalkozó, az eladó a reklamációról szóló döntéshozatalt 60 napos határidőn belül vállalja teljesíteni a reklamáció bejelentésének napjától számítva. A reklamáció elrendezéséről az eladó a vásárlót felesleges késlekedés nélkül a fent említett határidőn belül kiértesíti.
Az eladó által meghatározott kiválasztott árukra vonatkozóan az üzlet internetes felületén (pl. a Fenix szavatossági feltételei oldalon) az eladó három éves utólagos garanciát vállal a minőségért, amely közvetlenül a minőségre vontakozó két éves alapszavatosság lejárta után kezdődik. A vásárlónak az eladóval szembeni egyetlen igénye ennek a három éves utólagos garanciának a keretén belül a hibás áru díjmentes megjavítása. Az eladó a minőségre vonatkozó három éves utólagos reklamáció időtartamára kötelezettséget vállal, hogy a reklamáció érvényesítésének napjától számított 60 napon belül arról döntést hoz. A vásárló többi igénye, az ún. új áru kézbesítése, árengedmény vagy a szerződéstől való elállás a három éves utólagos reklamáció időtartama alatt kizárt.
8. A SZERZŐDŐ FELEK TOVÁBBI JOGAI ÉS KÖTELESSÉGEI
8.1 A vásárló az áruhoz való jogát a teljes vételár kifizetésével szerzi meg.
8.2 A vásárló tudomásul veszi, hogy a programmal való felszereltség és az üzlet internetes felületét alkotó további tartozékok (a kínált áru fényképét is beleértve) szerzői jogvédelem alatt állnak. A vásárló kötelezettséget vállal, hogy nem fog olyan tevékenységet végezni, amely neki vagy harmadik személynek lehetővé tenné, hogy jogtalan beavatakozást végezzen a programmal való felszereltségben vagy az üzlet internetes felületét alkotó további tartozékokon.
8.3 A vásárló nem jogosult az üzlet internetes felületének használatakor mechanizmusokat, programot vagy más eljárást használni, amely negatív hatással lehet az üzlet internetes felületének üzemeltetésére. Az üzlet internetes felülete csak olyan terjedelemben használható, amennyiben az nem csorbítja az eladó többi vásárlójának jogait és amely összhangban van annak rendeltetésével.
8.4 Az eladót a fogyasztóval szemben semmiféle illemtani kódex nem köti a Polgári Törvénykönyv 1826 § 1.bekezd. e betűje alapján.
8.5 Az adásvételi szerződésből származó vitás ügyek peren kívüli rendezésére a Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság székhelyű, 000 20 869 statisztikai számjelű, http://www.coi.cz honlappal rendelkező Cseh Kereskedelmi Felügyelőség jogosult. A fogyasztói vitás ügy peren kívüli rendezésére kizárólag a fogyasztó kezdeményezése alapján kerülhet sor, s csak abban az esetben, ha a vitás ügyet nem sikerült egyenesen az eladóval elrendezni. A javaslatot legkésőbb 1 éven belül kell beadni attól a naptól számítva, hogy a fogyasztó először érvényesítette a jogát, amely a vita tárgya, az eladóval szemben. A fogyasztónak jogában áll a vita peren kívüli rendezését online elindítani a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon található internetes platformon.
8.6 Az eladó a termék árusítására vállalkozói engedély alapján jogosult. A vállalkozói ellenőrzést a saját hatáskörén belül az illetékes vállalkozói hivatal végzi. A személyes adatok védelme feletti ellenőrzést a Személyes Adatok Védelmét Ellenőrző Hivatal végzi. A Cseh Kereskedelmi Felügyelőség meghatározott terjedelemben többek között A fogyasztó védelméről szóló 634/1992. sz. törvénynek és ennek későbbi törvénymódosításai betartását is felügyeli.
8.7 A vásárló ezzel magára vállalja a körülmények változásának kockázatát a Polgári Törvénykönyv 1765 § 2. bekezdésének értelmében.
9. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
9.1 A személyes adatok védelmét a vásárlóval kapcsolatban az EÚ 2016/679 sz. rendelete (GDPR) szabályozza. Ennek konkrét formáját a Személyes adatok védelmének alapelvei dokumentum tartalmazza.
10. KÉZBESÍTÉS
10.1 Amennyiben nem egyeznek meg másképp, az adásvételi szerződéssel kapcsolatos összes levélváltást a másik szerződő fél felé írásban kell elküldeni, mégpedig elektronikus posta útján, személyesen vagy ajánlottan a postai szolgáltatások üzemeltetői által (a feladó választása szerint). A vásárló részére a vásárló által a megrendelésében vagy a felhasználói fiókjában megadott elektronikus posta címére lehet küldeni.
10.2 Az üzenet kézbesítve van:
- elektronikus posta általi küldés esetén a beérkező posta szerverjére való beérkezés pillanatában; az elektronikus posta által küldött üzenetek integritását tanúsítvány biztosíthatja,
- személyes kézbesítés vagy postai kézbesítő szolgálat üzemeltetőjén keresztül való kézbesítés esetén a küldeménynek a címzett általi átvételekor
- személyes átvétel esetén vagy vagy postai kézbesítő szolgálat üzemeltetőjén keresztül való kézbesítés esetén szintén a küldemény átvételének elutasítása esetén, amennyiben a címzett (esetleg az a személy, aki jogosult helyette átvenni a küldeményt) elutasítja a küldemény átvételét,
- postai kézbesítő szolgálat üzemeltetőjén keresztül való kézbesítés esetén a küldemény letétbe helyezése és a címzettnek a küldemény átvételére szóló felszólítás utáni tíz (10) napos határidő leteltével, s ez abban az esetben is, ha a címzettnek az elhelyezésről nem volt tudomása,
11. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
11.1 Amennyiben az adásvételi szerződés által létrejött kapcsolat nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, akkor a felek megegyeznek, hogy a kapcsolatot a cseh jog értelmében irányítják. Ez nem befolyásolja a fogyasztónak az általánosan kötelező érvényű jogi előírásokban foglalt jogait.
11.2 Amennyiben a vásárlási feltételek valamelyik rendelkezése érvénytelen vagy nincs hatályban, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezések helyett érvénybe lép a rendelkezés, amelynek értelme az érvénytelen rendelkezéshez a legközelebb áll. Egy-egy rendelkezés érvénytelensége vagy hatálytalansága nem befolyásolja a többi rendelkezés érvényességét. Az adásvételi szerződés vagy öa vásárlási feltételek változásai és kiegészítései csak írásos formában valósulhatnak meg.
11.3 Az adásvételi szerződést, beleértve a vásárlási feltételeket is, elektronikus formában az eladó archiválja és nem hozzáférhető.
11.4 A vásárlási feltételek mellékletét képezi az adásvételi szerződéstől való elállás esetére szolgáló minta űrlap.
11.5 Az eladó elérhetőségei: kézbesítési cím: Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság; elektronikus postacím: lampak@kronium.hu.
Prága, 2018. augusztus 31- én
A VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK MELLÉKLETE
A minta űrlapot az adásvételi szerződtől való elálláshoz INNEN töltheti le.